Ouderraad Sint-Jozefsschool Roeselare

De Ouderraad bestaat uit een groep enthousiaste en betrokken ouders die willen
meepraten, - denken en – werken met het schoolteam aan het opvoedings- en onderwijsgebeuren op de school.

WAT DOEN WE?

We organiseren verschillende activiteiten om projecten op school financieel te steunen. Voorbeelden uit de voorbije jaren zijn:

• infoavond rond een thema (EHBO, sociale media, …)
• quiz
• portretfotografie
• knalfuif (dansfeest voor kinderen met bar voor ouders)
• rommelmarkt

We willen een luisterend oor zijn voor alle ouders. Wat we opvangen bij andere ouders, terugkomende bezorgdheden, interessante ideeën, … nemen we mee naar de vergaderingen om met het schoolteam in gesprek te gaan. We vergaderen een 5-tal keer per schooljaar met ouders en leerkrachten. Zo gaan we in dialoog over de werking en organisatie van de school en plannen we onze activiteiten. We ondersteunen activiteiten die de school organiseert zoals het schoolfeest, afscheid voor het 6de leerjaar, onthaalmoment voor nieuwe peuters- en kleuters, …

Ook zin om je schouders onder onze school te zetten? Neem contact op voor meer info of word lid van de Ouderraad via orsintjozefsschool@gmail.com

VRIENDEN VAN DE OUDERRAAD

Wil je geen lid worden van de Ouderraad, maar wil je toch de Ouderraad en dus de school ondersteunen?

• Lukt het je niet om je een volledig schooljaar te engageren?
• Kom je liever niet naar vergaderingen?
• Help je liever mee tijdens een activiteit dan die te moeten voorbereiden?
• Twijfel je nog om bij de Ouderraad aan te sluiten en wil je ondertussen al eens voorzichtig kennismaken?

Word dan Vriend van de Ouderraad!

Als we bij een activiteit extra helpende handen nodig hebben, sturen we al onze Vrienden een mailtje met de vraag wie kan en wil bijspringen. Je kan dan telkens zelf bekijken of je kan helpen en wat je ziet zitten.

Als je eens geholpen hebt bij een activiteit, leer je de leden van de Ouderraad ook beter kennen. Dan is het ook gemakkelijker om later met suggesties, problemen, … beroep te doen op de Ouderraad.

Ook zin om je schouders onder onze school te zetten? Neem contact op voor meer info of geef je gegevens door via orsintjozefsschool@gmail.com